Man kan, bara man vill

Alla kan allt! Det är ialla fall vad jag tror, man kan bara man vill. Varje dag hör jag människor som pratar, "men nej jag kan inte höja mitt betyg i idrott", "jag kan inte äta det här", "aldrig att jag skulle våga prata med honom/henne" mm. Alltid, stör mig fruktansvärt på det. Om man hela tiden går runt och säger att man inte klarar av något så är det klart man inte gör det. Men om man istället bara bestämmer sig för " det här kan jag". Då är det klart att man kan det, eller man kan börja lära sig.

Om man tar ett exempel då (lite konstigt men jag hoppas ni fattar poängen), jag har aldrig kunnat äta bananer... Aldrig så länge jag kan minnas, eller okej när jag var 8 år och var på en fotbollscup tog jag en tugga men den kom väldigt snart upp bakom en buske. Aja, i förrgår fick jag värsta tanken att jag skulle lära mig att äta bananer. Köpte bananer och åt. Det är helt sjuk gott med bananer nu, tjatar varje dag om att jag vill ha det hemma. Så i alla dessa år har jag bara gått och blockerat huvudet genom att säga att det är så himla äckligt. Men jag bestämde mig för det och gjorde det. Nu kommer jag garanterat att leva på bananer.

Därför tycker jag att alla människor kan allt, det gäller bara att intala sig själv det. Fy fan vad kul det skulle vara ifall alla i skolan kunde stå på borden i matsalen, trycka i oss bananer och sjunga opera. Ingen som bara, "nej jag vågar inte sticka ut och strunta i vad alla tycker", "bananer är så bläääigt äckligt" eller "nej men jag kan inte sjunga opera ju".. Då skulle jag längta att gå till skolan.

476963-125

Madelene ♥


Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:

Dags att skriva:

Trackback
RSS 2.0